خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

«کوه» 78 منتشر شد

«کوه» 78 منتشر شد 

هفتاد وهشتمین شماره‌ی فصلنامه‌ی «کوه» (سال بیستم – بهار 94 ) منتشر شد. این نشریه را می‌توانید از پیش‌خوان مطبوعات در سراسر کشور تهیه نمائید:

در این شماره می‌خوانیم:اولین صعود زمستانی یال سیوله، سرشاخان قلات شاه، ارتفاعات بدر و پریشان قروه، دریاچه‌های ایران، گزارش گشایش مسیر جدید در دیواره بیستون؛ مسیر کاراکال، گزارش صعود به قله چوآیو به ارتفاع 8201 متر در پائیز 93، راه سخت، حمله قلبی بالای دیواره 200 متری، گزارش اکسپدیشن ایرانی به فرانسه ( از مون بلان بزرگ تا سوزنی گراندکاپوسین)، آگاهی و آمادگی دو اصل مهم کوه‌نوردی، بیواک؛ مرگ آفرین و زندگی‌بخش، منتخبی از کتاب هفت سال در تبت( نوشته هانریش هارر)، جریمه به خاطر ایجاد مانع در امدادرسانی، نصب یک سیستم خودکار پائین دهنده در دره‌نوردی با استفاده از پیرانا، خط الرأس مازنو (ماژنو)، حمل ابزار و لوازم؛ مدیریت طناب‌ها و کوله‌ها، حفاظت از طناب، قوانین ورزشی، آیا ورزش کوه‌پیمایی به تنهایی کافی‌ست، کوتاه و خواندنی، بهمن اجتناب ناپذیر، 30 نکته در یخ‌نوردی، آن‌جا که بال‌ها از پرواز می‌مانند فرشتگان نجات بال می‌گشایند، ادامه گزارش اکسپدیشن ایرانی به فرانسه، اخبار فدراسیون، اخبار انجمن کوه‌نوردی ایران، اخبار، بهارکوهسار و ...

 

حضور آزمایشی مسابقات «سنگ‌نوردی» برای اولین بار در بازی‌های آسیایی 2018 «اندونزی»

حضور آزمایشی مسابقات «سنگ‌نوردی» برای اولین بار در بازی‌های آسیایی
2018 «اندونزی»

به گزارش رئیس اتحادیه کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور «اندونزی»؛ در سال 2018 و هم‌زمان با بازی‌های آسیایی «اندونزی»، برای نخستین بار رقابت‌های سنگ‌نوردی به صورت آزمایشی و غیر رسمی در این رقابت‌ها برگزار خواهد شد. 

لازم به ذکر است کمیته ملی المپیک «اندونزی» درخواست حضور کشورها در رقابتهای فوق را در ماه ژانویه ٢٠١٥ به کمیته ملی المپیک کشورهای آسیایی اعلام خواهد داشت. 

برگزاری این رقابت‌ها در بازی‌های آسیایی مقدمه ای برای حضور دائمی مسابقات سنگ‌نوردی در بازی‌های آسیایی است که مورد درخواست عموم علاقه‌مندان این رشته بوده است.

 

اطلاعیه شرکت در رقابت‌های جام جهانی سنگ‌ نوردی سال 1394

"اطلاعیه شرکت در رقابت‌های جام جهانی سنگ‌ نوردی سال 1394"

اطلاعیه شرکت در رقابت‌های جام جهانی سنگ‌ نوردی سال 1394

بدینوسیله به آگاهی علاقه‌مندان شرکت در رقابت‌های جام جهانی سنگنوردی در سال 1394 می‌رساند؛ در صورت تمایل به حضور در رقابت‌های مذکور نسبت به اعلام آمادگی خود و ذکر زمان و مکان مسابقات موردنظر حداقل دو ماه و نیم قبل از مسابقات ، از طریق هیئت استان اقدام نمایند.

بدیهی است تنها افرادی به رقابت‌های مذکور اعزام می‌شوند که در یکی از رقابت‌های رسمی و مورد تأیید فدراسیون موفق به حضور در مرحله فینال شده باشند.

اطلاعیه برگزاری دوره‌های برف و یخ، کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی از 25 اسفند

"اطلاعیه برگزاری دوره‌های برف و یخ، کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی از 25 اسفند"

اطلاعیه برگزاری دوره‌های برف و یخ، کوه‌پیمایی و سنگ‌نوردی از 25 اسفند

به آگاهی می‌رساند؛ برگزاری دوره‌های برف و یخ، کوهپیمایی و سنگنوردی از تاریخ 25 اسفند در صورت مساعد بودن هوا و ایمن بودن مناطق آموزشی در سطح استان با هماهنگی و تأیید هیئت استان بلامانع می‌باشد.

بدیهی است در صورت عدم رعایت ایمنی و در صورت بروز حادثه تمامی مسئولیت به عهده برگزارکننده خواهد بود. 

"ارائه گزارش فعالیت سالانه"

اطلاعیه

با سلام خدمت همنوردان.

با عرض تبریک فرارسیدن بهار 1394  بدینوسیله از شما همنوردان دعوت بعمل میاید تا با حضور در آخرین جلسه هفتگی خانه کوهنوردان نظرآباد که به ارائه گزارش فعالیت سالانه این مجموعه می پردازد شرکت نموده و موجب دلگرمی و تشویق جوانان در عرصه ورزش کوه نوردی باشید.

زمان: 4شنبه 93/12/20 ساعت 17 الی 19 

مکان: نظرآباد - پارک شهر - دفتر خانه کوهنوردان نظرآباد.  

حضور تمامی اعضاء الزامی می باشد .با تشکر

سومین صعود فصلی بانوان استان البرز / قله دوبرار " 2600 متر "

سومین صعود فصلی بانوان استان البرز / قله دوبرار " 2600 متر "

سومین صعود فصلی بانوان استان البرز / قله دوبرار

کوهنوردی و کوهپیمایی گامی است برای اثبات اینکه بانوان هم می‌توانند در فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی نقش فعال داشته باشند. صعود فصلی بانوان ایده بسیار خوبی برای ایجاد فرصت آشنایی بانوان با ورزش کوهنوردی است. در سومین صعود فصلی بانوان استان البرز که به میزبانی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان کرج  برگزار شد... 

ادامه مطلب ...

"اولین شماره پیک کوهستان البرز منتشر شد"

"اولین شماره پیک کوهستان البرز منتشر شد"

اولین شماره پیک کوهستان البرز منتشر شد

می دانید جدیدا زمین چه می گوید ؟ چرا نگران است ؟ چرا مکدر است ؟ برای او هنوز دوران جوانی است ، باید زیبا بماند ، قصد پیری و چروکیدگی و نازیبائی را ندارد ولی نگران است .

نگران ، نگران ما که با او همراه و همدرد نشویم و دیگرانی حضور یابند . بتازند ، چنگ بیاندازند ، گرد و غبار راه بیندازند و بخواهند همه چیز را ببلعند . اگر زمین از گردنکشی ، کوه از سربلندی باز مانده و حضور دوست داران و همنوردان خود را جشن گرفته به خاطر رفتار ما ، کردار ما ، شناخت و یکدلی ماست .

پیک کوهستان البرز را می توانید از منوی (پیوندهای روزانه) دانلود نمائید .

اولبن دوره کلاس مبانی محیط زیست کوهستان در استان البرز برگزار شد

"اولبن دوره کلاس مبانی محیط زیست کوهستان در استان البرز برگزار شد"

اولبن دوره کلاس مبانی محیط زیست کوهستان در استان البرز برگزار شد

 اولبن دوره کلاس مبانی محیط زیست کوهستان به همت کارگروه محیط زیست هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز و با حضور مسئولین کارگروههای محیط زیست هیئت های تابعه و باشگاهها و گروههای کوهنوردی استان در تاریخ 93/11/30 در محل هیئت

کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز برگزار شد.مدرس این دوره جناب آقای امین معین ، دبیر کارگروه محیط زیست فدراسیون کوهنوردی ، به موضوع اکوسیستم کوهستان و چگونگی حفاظت از ان پرداختند.