خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

خانه کوهنوردان نظرآباد

نظرآباد: بلوار شهید سلطانی پارک شهر، روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 الی 19 کانال تلگرام :KhaneNazarAbad@

"الزام در تخلیه یادبودهای همراه کوه‌نوردان‎ در ارتفاعات و قله‌های سراسر کشور "

با توجه به رفتار غیراخلاقی و به‌دور از چارچوب‌های زیست محیطی برخی کوه‌نوردان، هیات‌ها، باشگاه‌ها و  گروه های کوه‌نوردی و به جا گذاشتن یادبودها، بنرها و پلاکاردهای تبلیغاتی در اقصی نقاط کوه‌های کشور، بویژه کوه دماوند - بر روی قله و محل نصب چادرهای بارگاه سوم- کارگروه حفظ محیط کوهستان فدراسیون اعلام می دارد؛ در صورت مشاهده چنین رفتاری، فدراسیون کوه‌نوردی به شدت با افراد حقیقی و حقوقی برخورد خواهد نمود! ...

لذا مدیران و مسئولان باشگاهها، گروه ها و هیات ها ملزم هستند قبل از عزیمت به منطقه، کوهنوردان را در این مورد توجیه نمایند.
همچنین این کارگروه از جامعه کوهنوردی کشور تقاضا نمود در مواجهه با این رفتار اقدام به راهنمایی و تذکر به افراد خاطی نمایند و این کارگروه را درجریان تخلف صورت گرفته قرار دهند.


شرم‌آور است!‌ زباله‌های کوه‌نوردان را مردم محلی جمع‌آوری و منتقل می‌کنند!

فدراسیون کوه‌نوردی طی خبری اعلام کرد: با برنامه‌ریزی قرارگاه رودبارک؛ تعداد 70 گونی زباله کوه‌نوردان(!) توسط مردم محلی و بومیان منطقه رودبارک از مناطق «سرچال» و «علم‌چال» جمع آوری و به رودبارک انتقال یافت.

در این خبر تصریح شده است؛‌ متاسفانه هرسال و بخصوص در فصل تابستان اغلب گروه‌های کوه‌نوردی بی‌توجه به آسیب پذیر بودن محیط کوهستان، پس از صعود از تخلیه زباله‌های خود اجتناب می‌کنند!

 

"استقبال از قهرمانان هیمالیانورد اعزامی به قله کنگور"

ساعت  ۲۲روز شنبه ۱۷ مرداد ماه ، قهرمانان هیمالیانورد استان تهران پس از تلاشی ارزشمند بر قله‌ی ۷۷۱۹ متری “کنگور” که با شعار ” حفظ کوهها برای تامین آب ” و ” حمایت از کودکان نقص ایمنی ”  انجام گردید، از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) با استقبال ریاست محترم فدراسیون کوه نوردی جناب آقای زارعی، پیش‌کسوتان، مربیان، دوستان و خانواده‌ها به میهن بازگشتند.

هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز ضمن عرض تبریک مجدد به اعضای تیم، برای تمامی این عزیزان آروزی موفقیت و بهروزی  درتمامی مراحل زندگی را دارد.

"زمان بازگشت تیم اعزامی به قله کنگور"

تیم کوه‌نوردان  که هشتم تیرماه با شعار حفظ کوهها برای تامین آب و حمایت از کودکان نقص ایمنی ، عازم کشور چین شده بودند، پس از یک تلاشی ستودنی روی قله سرسخت 7719 متری کنگور، روز شنبه 17 مرداد، ساعت 22 از طریق فرودگاه امام خمینی به میهن باز می گردند.

زمان برگزاری کلاس نقشه خوانی و کار با قطب نما

زمان برگزاری کلاس نقشه خوانی و کار با قطب نما

به اطلاع اعضای اردوی هیمالیانوردی و صعودهای بلند می رساند؛ پیرو اطلاعیه 26 تیرماه 94، کلاس کارآموزی نقشه خوانی و کار با قطب نما، روز چهارشنبه مورخ 94/05/14 راس ساعت 16 در محل هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان البرز واقع در باغستان ، مچموعه ورزشی انقلاب برگزار خواهد شد.

تلاش برای اتمام ثابت گذاری در ارتفاع ۶۶۵۰ متر «کنگور»

پنج شنبه ۸ مرداد ماه، پس از ۱۰ روز هوای نامناسب با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر هوای مساعد روزهای آتی، تیم در قالب دو گروه کمپ اصلی را برای اتمام ثابت گذاری در ارتفاع ۶۶۵۰ متر و صعود نهایی ترک و در کمپ یک به ارتفاع ۴۳۵۰متر شب مانی نمود . تیم روز جمعه در مسیر کمپ دو بعلت خطر بهمن به کمپ یک بازگشت.

شنبه ۱۰ مرداد ماه، همه اعضا در سلامت کامل به کمپ اصلی رسیدند.

گفت‌وگو با «کریستف ویلیچکی» پنج‌شنبه 8 مرداد در «شبکه ورزش سیما»

به رغم استقبال خوبی که از برنامه‌ی امشب به ویژه سخنرانی «کریستف ویلیچکی» به عمل آمد، اما یقیناً تعداد زیادی از علاقه‌مندان به مباحث ارائه شده از سوی کوه‌نوردان نامدار و استثنایی جهان، نتوانستند از این فرصت مغتنم استفاده کنند ... به خصوص آنان که در مناطق دورتر نسبت به تهران مقیم هستند.

لذا بر اساس هماهنگی انجام شده، «ویلیچکی» پنج‌شنبه 8 مرداد ماه 94 میهمان ما در «شبکه ورزش سیما» خواهد بود ... با او در برنامه‌ی «موج» ساعت 12 ظهر گفت‌وگوی زنده‌ی تلویزیونی خواهم داشت ... از «شبکه ورزش سیما» بیننده باشید.

"دیدار در بیس کمپ کنگور"

تعدادی از اعضا تیم موستاق آتا پس از صعود موفقیت آمیز قله موستاق آتا در مسیر بازگشت از کمپ اصلی به شهر کاشگار در بیس کمپ قله کنگور با اعضا این تیم دیدار نمودند و برای ایشان در ادامه برنامه آرزوی موفقیت کردند.

لازم است از این اقدام شایسته قدردانی و سپاسگزاری گردد.


"تیم هیئت استان تهران , و البرز موفق به صعود قله «موستاق آتا» شد"

بنا بر اخبار واصله و به گزارش روابط عمومی هیئت استان تهران؛ روز گذشته تیم 12 نفره هیئت این استان موفق شد قله 7546 متری «موستاق آتا» را با شعار «حفظ کوه‌ها برای تامین آب» و «حمایت از کودکان نقص ایمنی» صعود نماید. 

برخود لازم می‌دانیم این موفقیت را به یکایک اعضای این تیم، دست اندرکاران هیئت و جامعه‌ی کوه‌نوردی استان تهران و البرز ؛ صمیمانه تبریک عرض نمائیم. 

 

"اخبار تیم اعزامی منتخب استان تهران به قله کنگور/ برقراری کمپ سوم در ارتفاع۵۸۰۰ متری"

از یک شنبه تیم در قالب دو گروه به قصد برپایی کمپ سه و بارگذاری،کمپ اصلی را ترک نمود و موفق گردید طی چند روز تلاش کمپ سه را در ارتفاع ۵۸۰۰ متر برپا نموده و پس از ۲۰۰متر ثابت گذاری بر برجهای یخی در مسیر کمپ چهار مجددا به کمپ سه بازگردد.

با «کریستف ویلیچکی» کوه‌نورد نامدار جهان؛ چهارشنبه 7 مرداد

هم‌زمان با برپایی کمپ جوانان اتحادیه جهانی کوه‌نوردی بر روی قله دماوند، «کریستف ویلیچکی» کوه‌نورد نامدار لهستانی و نخستین فاتح زمستانی «اورست» و «لوتسه» میهمان کشورمان است. وی که به همراه همسر کوه‌نورد خود در «ایران» حضور یافته، مقارن با مراسم اختتامیه «کمپ جوانان جهان» و با حضور علاقه‌مندان به کوه‌نوردی، در روز چهارشنبه 7 مرداد 94 از ساعت 17 الی 19 ؛ علاوه بر شرح سوابق و صعودهای خود، به ارائه مباحثی پیرامون این رشته ورزشی خواهد پرداخت. 
شرکت برای عموم در این برنامه بلامانع است .

آدرس: خیابان شریعتی، بعد ازچهارراه قصر، ورودی یک وزارت ارتباطات.